کیمی وب و سئو

تیم طراحی سایت و سئو کیمی وب

کیمی وب و سئو

تیم طراحی سایت و سئو کیمی وب

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی سایت به صورت جامع

سازمانی

رنگ ها قدرتمند هستند. رنگ ها نه تنها بر احساس افراد، بلکه بر آنچه انجام می دهند نیز تأثیر می گذارند. دانستن روانشناسی رنگ ها در طراحی وب به شما کمک می کند تا برند خود را بسازید، فروش خود را افزایش دهید و همچنین بازدیدکنندگان را به صفحات خاص یا اقدامات انجام شده در وب سایت خود هدایت کنید. مطالعات نشان می دهد که مردم در 90 ثانیه یا کمتر تصمیم می گیرند که آیا محصول شما را دوست دارند یا نه، 90 درصد این تصمیم تنها بر اساس رنگ محصول است. مطالعات همچنین نشان داده است که رنگ می تواند آگاهی برند را تا 80 درصد افزایش دهد. برای درخواست طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی ها، طراحی پورتال و ... از طریق فرم تماس با ما تماس بگیرید.

  

روانشناسی رنگ ها در طراحی وب


تصادفی نیست که محبوب ترین سایت های شبکه اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکدین و تامبلر) و برندهای فناوری (دل، آی بی ام، اچ پی و اینتل) دارای لوگوی آبی رنگ هستند. اما این بدان معنا نیست که رنگ آبی برای وب سایت شما مناسب است. و در حالی که آبی برای وب سایت شما عالی است، به یاد داشته باشید که از رنگ های دیگر با آن استفاده کنید.

اکنون که فهمیدید رنگ‌ها بر احساس افراد تأثیر می‌گذارند، می‌توانید مطمئن باشید که رنگ‌ها در طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای به جای اینکه علیه شما کار کنند، برای شما مفید خواهند بود. در ادامه به تاثیر رنگ های خاص در سایت خواهیم پرداخت.

بیایید به برخی از اصول اولیه رنگ ها نگاهی بیندازیم:

روانشناسی قرمز در طراحی وب
رنگ قرمز در واقع می تواند ضربان قلب افراد را افزایش دهد و باعث شود سریعتر نفس بکشد. قرمز با احساسات، عشق، انرژی و حرکت مرتبط است. اما همچنین می تواند به روابط بالقوه منفی مانند جنگ، خشونت، آتش، خشم و خطر منجر شود.

قرمز در طراحی سایت

چه زمانی قرمز بپوشیم
اگر می خواهید توجه مردم را جلب کنید یا آنها را هیجان زده کنید، از قرمز به عنوان رنگ برجسته استفاده کنید. رنگ قرمز را می توان برای غذا، مد، سرگرمی، ورزش، بازاریابی، تبلیغات، خدمات اورژانس و مراقبت های بهداشتی استفاده کرد.

چه زمانی از رنگ قرمز اجتناب کنید
زیاد استفاده نکنید! احساسات بیش از حد می تواند چیز بدی باشد. قرمز معمولاً برای اقلام لوکس، محتوای مرتبط با طبیعت یا وب سایت ها و خدمات حرفه ای مناسب نیست.

روانشناسی رنگ زرد در طراحی وب
زرد به عنوان روشن ترین رنگ شناخته می شود. رنگ زرد با شایستگی، شادی، تشویق، خوش بینی و جوانی همراه است. اما این رنگ می تواند برخی از روابط منفی مانند بزدلی، فریب و بخل را نیز تداعی کند. طراحی سایت املاک نیز به سبب نوع کسب و کاری که دارد میتوان از این رنگ استفاده کرد. طراحی سایت املاک حرفه ای را میتوانید با ترکیب رنگ زرد و خاکستری داشته باشید.
چه زمانی رنگ زرد بپوشیم
زرد روشن برای انرژی دادن به مردم یا شاد کردن آنها استفاده می شود. از رنگ زرد روشن برای ایجاد احساس آرامش بیشتر استفاده کنید. استفاده از این رنگ برای جلب توجه افراد به متن یا دکمه ها بسیار خوب است.

چه زمانی از رنگ زرد اجتناب کنیم
زرد می تواند به سرعت چشمان شما را خسته کند. پس در استفاده از آن مراقب باشید. استفاده زیاد از رنگ زرد یا هر رنگ نادرست می تواند احساس ارزانی یا تقلبی را ایجاد کند.

روانشناسی سبز در طراحی وب
در رنگ سبز، احساس انسجام و تعادل وجود دارد. این رنگ نشان دهنده رشد، سلامتی، طبیعت، ثروت، پول، صلح، مردانگی، سخاوت، باروری، حسادت، موفقیت، صلح، هماهنگی، حمایت و انرژی است.

رنگ سبز در طراحی سایت

چه زمانی سبز بپوشیم
برای چشم ها، سبز ساده ترین و راحت ترین رنگ برای مقابله با آن است. از رنگ سبز برای ایجاد یک اثر آرام بخش یا نشان دادن شروع جدید، طبیعت یا ثروت استفاده کنید. این رنگ برای کاربردهای علمی، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت پزشکی، منابع انسانی، محیط زیست و همبستگی بسیار عالی است.

چه زمانی از رنگ سبز اجتناب کنید
استفاده از رنگ سبز برای اقلام لوکس، فناوری یا محتوای اختصاص داده شده به دختران نوجوان کمتر مرتبط است.

روانشناسی رنگ آبی در طراحی وب
آبی مظهر مردانگی، شایستگی، کیفیت، آرامش، قابلیت اطمینان، پشتکار، خرد، وفاداری، قدرت، بهره وری، اعتماد به نفس و امنیت است. آبی روشن همچنین می تواند طراوت و انرژی را به ارمغان بیاورد.

طراحی سایت آبی

چه زمانی آبی بپوشیم
آبی اغلب توسط بانک ها و شرکت های بزرگ استفاده می شود زیرا آبی رنگی غیر تهاجمی است و حس اعتماد را در افراد ایجاد می کند. این رنگ برای صنایع بهداشتی، دندانپزشکی، فناوری پیشرفته، پزشکی، علمی، دولتی، طراحی سایت فروشگاهی، حقوقی و صنایع خدماتی مناسب است.

چه زمانی مشکی بپوشیم
استفاده از رنگ مشکی به رنگ های استفاده شده با آن بستگی دارد، بنابراین مشکی می تواند ظریف و سنتی یا مدرن و مبهم باشد. استفاده از رنگ مشکی در اقلام لوکس، مد، بازاریابی و لوازم آرایشی می تواند فوق العاده باشد.

چه زمانی از سیاهی اجتناب کنیم
استفاده بیش از حد از رنگ مشکی می تواند به سرعت جسورانه و خسته کننده شود. رنگ مشکی همچنین می تواند حس خطر یا شر را در افراد ایجاد کند و آنها را آزار دهد یا حتی آنها را بترساند.

روانشناسی رنگ سفید در طراحی وب
رنگ سفید با پاکی، پاکی، تقوا، شادی، صداقت و امنیت همراه است.

از رنگ سفید در سایت استفاده کنید.

چه زمانی سفید بپوشیم
وایت با پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان مرتبط است و وب سایت های مرتبط با سلامتی را ایجاد می کند. وقتی رنگ سفید با مشکی، طلایی، نقره ای یا خاکستری استفاده می شود، می تواند برای سایت های علمی و پیشرفته نیز مفید باشد. رنگ سفید همچنین می تواند برای محصولات لوکس ایده آل باشد.

چه زمانی باید از رنگ سفید اجتناب کرد
از آنجایی که کارایی رنگ سفید تقریباً به طور کامل به رنگ های دیگر در طراحی بستگی دارد، از نظر تئوری می توان از آن برای هر نوع وب سایتی استفاده کرد.

روانشناسی خاکستری در طراحی وب
خاکستری با رسمی بودن، حرفه ای بودن، پختگی، عملی بودن، بی نهایت بودن و شخصیت قوی همراه است.

چه زمانی از زرق و برق در طراحی وب استفاده کنیم؟ میتوانید براب طراحی سایت طلا فروشی استفاده نمایید.

چه زمانی خاکستری بپوشیم
مناسب برای وب سایت های حرفه ای، محصولات لوکس و ایجاد یک اثر متعادل و آرامش بخش.

چه زمانی از موهای خاکستری خودداری کنیم
برخی از سایه های خاکستری می تواند باعث ایجاد احساس کسل کننده و بی تفاوتی و حتی بی تفاوتی شود. پوشیدن خاکستری برای جلب توجه دیگران ایده خوبی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد