کیمی وب و سئو

تیم طراحی سایت و سئو کیمی وب

کیمی وب و سئو

تیم طراحی سایت و سئو کیمی وب

چگونه یک صفحه اصلی بسازیم: 5 نکته طراحی

چگونه یک صفحه اصلی بسازیم
صفحات اصلی به نوعی مانند تابلوهای خوش آمدگویی دیجیتالی هستند که هنگام بازدید از سایت شما به افراد خوش آمد می گوید. داشتن یک طراحی زیبا کافی نیست - اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را به وب‌سایت ایجاد شده خود بچسبانید، باید یک صفحه اصلی داشته باشید که به عنوان یک محیط بدون وقفه برای آنها عمل کند. در اینجا عناصر اساسی برای ایجاد یک صفحه اصلی وجود دارد که بازدیدکنندگان را عمیق‌تر جذب می‌کند، در حالی که به بهترین شیوه‌های طراحی سایت حرفه ای وب وفادار می‌ماند.

01. چیدمان خود را تمیز نگه دارید و به راحتی قابل پیمایش باشید

تمیز نگه داشتن طرح‌بندی صفحه اصلی در طراحی سایت فروشگاهی  و بدون در هم ریختگی ضروری است. اگر تعداد زیادی اطلاعات و تصاویر به بازدیدکنندگان سایت ارائه شود، احساس ناراحتی می کنند. اگر محتوای سایت شما به خوبی فکر شده و مرتب باشد، سازماندهی شده و حرفه ای تر خواهید بود.

انجام دهید: طرحی را انتخاب کنید که تمیز و آسان برای پیمایش باشد. اطمینان حاصل کنید که همه مهم‌ترین مطالب و تصاویر شما در بالای صفحه قرار می‌گیرند، جایی که چشم بینندگان شما به احتمال زیاد آنها را خواهند دید که در طراحی سایت شرکتی این مسئله بسیار توصیه میشود. 

نکن: از شلوغ شدن صفحه اصلی خود با تصاویر، نمادها، کلیپ آرت های زیاد، بنرها، متن های بی پایان و غیره خودداری کنید. هیچ کس نمی خواهد از طریق یک صفحه کثیف مرتب شود.
همچنین می‌توانید از این نمونه‌های طراحی صفحه اصلی الهام بگیرید.

نحوه ساختن یک طرح بندی تمیز صفحه اصلی

02. تصاویر با وضوح بالا اضافه کنید

یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، درست است؟ وقتی صحبت از صفحه اصلی شما می شود، این ضرب المثل درست به نظر می رسد. عکس‌ها این قابلیت را دارند که به بازدیدکنندگان شما اطلاع دهند که شما و وب‌سایتتان در مورد چه چیزی هستید. اگر به عکس‌های با کالیبر بالا دسترسی ندارید، می‌توانید از مجموعه Wix از تصاویر حرفه‌ای انتخاب کنید. به سادگی این مراحل را دنبال کنید: به ویرایشگر Wix → Add → Image → Change Image → Free From Wix بروید. شما همچنین می توانید از این منبع عالی برای عکس های رایگان استفاده کنید. تصاویر قوی می توانند کار خطوط بی شماری از متن را انجام دهند - از این به نفع خود استفاده کنید.

انجام دهید: از عکس‌هایی با وضوح بالا استفاده کنید که باعث می‌شود کاربران شما مایل به دیدن سایر صفحات سایت شما شوند. هیچ چیز بیشتر از یک عکس با کیفیت بد غیرحرفه ای نیست.

نباید: نیازی نیست هر عکس شگفت انگیزی را که در اختیار دارید اضافه کنید. چند تصویر جامد باید بیش از اندازه کافی باشد.

03. مطمئن شوید که طرح رنگ و پس زمینه شما به خوبی با هم کار می کنند

این عناصر ساده و در عین حال مهم، لحن صفحه اصلی شما را تنظیم می کنند و احتمالاً در تمام صفحات سایت شما یکسان خواهند بود. با این گفته، آیا نمی خواهید مطمئن شوید که عاقلانه انتخاب می کنید؟ ویرایشگر Wix با دادن هزاران پس‌زمینه زیبا و همچنین نمونه‌های رنگی از پیش تعیین‌شده دستی به نام پالت‌های رنگ، کار را آسان می‌کند. می توانید روی آنها کلیک کنید تا ببینید که چگونه ظاهر سایت شما را تغییر می دهند، یا می توانید پالت سفارشی خود را ایجاد کنید. حتی می توانید یکی از تصاویر خود را آپلود کرده و آن را به عنوان پس زمینه تنظیم کنید. به دنبال الهام بیشتر هستید؟ این بهترین نمونه های طراحی وب سایت را بررسی کنید.

انجام دهید: با طرح رنگ و پس‌زمینه‌ای بروید که به خوبی با هم کار می‌کنند و برند شما را تقویت می‌کنند.

انجام ندهید: از اضافه کردن رنگ های زیاد خودداری کنید و پس زمینه ای را انتخاب نکنید که تمرکز را از تصاویر و متن اصلی شما بدزدد.

04. دکمه های صفحه اصلی خود را بهینه کنید

هر صفحه اصلی دکمه ای ندارد یا حتی نیازی به دکمه ندارد، اما اگر می خواهید از آنها استفاده کنید باید به درستی از آنها استفاده کنید. دکمه‌های شما، یا فراخوان به اقدامات (CTA)، دروازه‌ای به سایر صفحات، وب‌سایت‌ها، موارد تبلیغاتی، گالری‌های محصولات و موارد دیگر هستند. اگر هدف این است که مردم را وادار به اقدام و کلیک کنید، باید آنها را وسوسه انگیز کنید.

انجام دهید: عبارت CTA را تا حد امکان واضح و کوتاه نگه دارید – تمام تلاش خود را بکنید تا آن را کمتر از 4 کلمه نگه دارید.

انجام ندهید: سعی کنید اجازه ندهید که CTA شما دیده نشود. اگر می‌خواهید افراد روی آن کلیک کنند، اهمیت قرار دادن را نادیده نگیرید.

05. مطالب را مرتباً به روز کنید

شما نمی توانید یک صفحه اصلی کامل بدون متن خوب داشته باشید. اولین هدف شما باید اطمینان از این باشد که بازدیدکنندگان سایت فوراً متوجه موضوع سایت شما می شوند. اما به یاد داشته باشید، شما می توانید در صفحات دیگر وب سایت خود به جزئیات بیشتری بپردازید، بنابراین نیازی به نوشتن رمان نیست. به عنوان مثال: نوشتن یک بیو در مورد خود در صفحه اصلی فقط زمانی تکرار می شود که صفحه جداگانه ای با عنوان "بیو" داشته باشید. سرگردان شدن و نوشتن پاراگراف های بیش از حد توصیفی راهی مطمئن برای به خواب رفتن کاربران شما است.

انجام دهید: متن خود را تازه و به روز نگه دارید. انجام این کار به خوانندگان این امکان را می دهد که بدانند وب سایت شما به روز است و منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی است. که از اصول بسیار مهم در سئو سایت تازه بودن محتوا است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد